Tuesday, April 28, 2009

(0) Jemeni napló


A jemeni napló nem igazán blogszerű iromány(nak készül). 2008. márciusában jártam Jemenben, s bár ottlétem alatt vezettem naplót, csak most szántam rá magam, hogy az egészet összegezzem, újraírjam, és újraéljem - bár már igazán sokszor neki akartam lendülni, hiszen amíg frissek az emlékek, könnyebb írni róluk.

Egy majdnem két évvel ezelőtt kelt naplóról van szó, amit most megpróbálok rendszerezve, részletezve, átirogatva (talán picit élvezetesebbé téve) újra írni azon egyszerű célból, hogy más is olvashasson Jemenről, utazásaimról, élményeimről.
_________________
Miért éppen Jemen?

Hát az úgy volt kérem szépen, hogy...
Megpróbálom nagyon röviden összefoglalni az előzményeket: valahogy elkeveredtem pár napra Dubaiba. Kirándulni. Én, aki a természetet, az egyszerűséget szeretem, és én, aki utálom a bevásárló központokat, egyszer csak egy olyan méretű biznisz központban ocsúdtam fel, ahol hatsávos autóutakon voltak dugók, ahol a taxira 3 óra hosszat kellett várakozni és sorakozni, és még sorolhatnám. Kell-e mondanom, mennyire élveztem? Visszatérésem után keserű szájízzel konstatáltam (ráadásul fájó torokkal és gyulladásos mandulákkal), hogy rossz döntés volt.

Ekkor lépett a színre Andrej, aki egy rövid emilben közölte, hogy Jemenbe utazik, és hogy drukkoljunk neki, hogy rendben alakuljanak a dolgok. Küldött egy linket, ahol gyönyörű felvételek tették ellenállhatatlanná Szaná (a főváros) mézeskalács házikóit. És innentől kezdve nem nagyon tudtam mit tenni, vonzott, akár egy mágikus, gigantikus mágnes. Megkérdeztem Andrejt, zavarná-e, ha társulnék. Hát így történt.

A mágikus link pedig: http://www.jorgetutor.com/yemen/yemen.htm (tudom, ez itt a reklám helye, de szerintem megérdemli a fickó :)

No comments:

Post a Comment