Friday, June 19, 2009

(8) Sana'a (Patrik színre lép)

Ismét a főváros zaja, a mézeskalács házikók meseszerű látványa, az elragadó éjszakai megvilágítás... ide csöppentem vissza. A terv: 1-2 nap itt, aztán újabb uticélok.

Patrikról már régebben hallotam. Az internetes oldalról kiderült, hogy egy prágai származású fickóról van szó, aki már néhány éve Jemenben él családjával. Gondoltam, felkeresem. Mivel a telefonszám, amit a srácok megadtak, nem működött (utólag világos, hogy rossz számot adtak meg, nehogy füstbe menjen az üzlet, hiszen akár velük is folytathattam volna az utazást), egy internetes kávézóban kerestem ki a weboldalt, ahonnan megszereztem a telefonszámot, és felhívtam Patrikot.
- Hol vagy?
- Fogalmam sincs. Valamilyen piac mellett.
- A nagypiac mellett?
- Fogalmam sincs.
- Add a tulajt.

Aztán értem küldött egy jemanuszt.
Innentől fogva könnyebb lett az életem, mert Patrik sok mindent elintézett. Neki is volt egy utazási irodája, turistákat utaztatott Jemenben. Ismerte az országot, a helyi viszonyokat. Valahol kellemetlen volt, hogy európaiasította az egészet, viszont kellemes volt a megbízhatóság érzése. Kellemetlen volt, hogy pizzériába vitt ebédelni. Kellemes volt, hogy utána otthonában vendégelt meg, és együtt tölthettük vele a nap hátralevő részét, melyben életét, és Jemen életét mesélte el. Itt találkoztam egy házaspárral, Katkával és Matyóval (így írom, ahogy ejteni kell, merthogy szlovákul másképpen írják :) És ettől kezdve együtt utaztunk tovább.

Patrikkal megegyeztünk. A végső, legeslegutolsó, csak nekünk nyújtott árkedvezményes, abszoltút testre szabott árakból lefaragtunk még jócskán, aztán nyugovóra tértünk.


No comments:

Post a Comment